Nowoczesna i ekologiczna technologia suszenia i utwardzania lakieru
Przewagi / korzyści
Skrócenie czasu naprawy
  • w technologii tradycyjnej czyli w kabinie lakierniczej odparowanie bazy i suszenie lakieru bezbarwnego (dla panelu: drzwi/ kolor czerwony/samochód średni – zajmuje min 25 minut
  • w technologii Otwartej Kabiny Lakierniczej –  suszenie na strefach przygotowawczych – ten sam proces zajmuje od 7 do 12 minut w zależności od użytych materiałów i koloru jaki suszymy
  • polerowanie lakieru po zakończeniu procesu lakierowania możemy wykonywać natychmiast bez konieczności oczekiwania na pełne utwardzenie,
  • nie ma konieczności demontowania elementów karoserii samochodu wystarczy oklejenie papierem maskującym aby zabezpieczyć nawet najdelikatniejsze elementy przed wpływem bardzo wysokiej temperatury   
Zmniejszenie kosztów energii (możliwość wyeliminowania ogrzewania olejowego lub gazowego) 
  • koszt suszenia 1 panela w kabinie lakierniczej przy użyciu oleju opałowego ok. 50 zł 
  • koszt suszenia 1 panela  Otwartej Kabinie Lakierniczej przy użyciu energii elektrycznej ok. 2 zł
Przykład : aby uzyskać odpowiednią temperaturę schnięcia /utwardzenia powłoki lakierowanej należy podgrzać strumień powietrza do 70-80°C. Przy temperaturze na zewnątrz 0°C, temperatura powietrza w kabinie osiągnie 60°C po 8-10 min a powierzchnia elementu nagrzeje się do temperatury 38-40°C dopiero po 30-40 min. Lampy systemu Revo osiągają bardzo wysoką temperaturę (do 1200°) w czasie krótszym niż 1 sekunda.
 
Zmniejszenie pracochłonności 
  • wszystkie czynności związane z wykonywaniem naprawy odbywają się na strefie przygotowawczej. W związku z tym samochód raz pozostawiony na strefie nie opuszcza jej aż do momentu zakończenia naprawy (brak strat czasu w związku z koniecznością przemieszczania pojazdu),
  • możliwa jest praca na kliku stanowiskach jednocześnie(pracownik może po zaprogramowaniu urządzenia do suszenia samochodu na stanowisku nr 1, na stanowisku nr 2 wykonywać prace przygotowawcze do suszenia,
  • łatwiejsze planowanie napraw dzięki bardzo niskim kosztom jednostkowym oraz szybkości działania, nie ma potrzeby czekania na pełne wypełnienie kabiny w celu rozkładania kosztów. Już przy suszeniu jednego elementu koszt na elementy jest niższy niż przy pełnym wsadzie do standardowej kabiny lakierniczej.
Uzyskanie powłok wysokiej jakości 
  • wyeliminowanie możliwości powstawania wad powłok spowodowanych np. retencją rozpuszczalnika, równomierne rozprowadzanie ciepła w całej objętości powłoki, powłoka w chwilę po zakończeniu procesu uzyskuje swoją pełną możliwą do osiągnięcia twardość

Porównanie czasów suszenia w komorze tradycyjnej i przy użyciu Revo

  Tradycyjna komora     Revo Speed
Malowanie podkładem 2ꞌ 2ꞌ
Utwardzanie podkładu 8ꞌ 2ꞌ
Malowanie warstwą bazową 2ꞌ,25ꞌꞌ 2ꞌ,25ꞌꞌ
Utwardzanie 10ꞌ 2ꞌ,30ꞌꞌ
Malowanie warstwą bezbarwną 3ꞌ,30ꞌꞌ 3ꞌ,30ꞌꞌ
Utwardzanie 10ꞌ 2ꞌ
Schnięcie w temperaturze 60 stopni    40ꞌ 6ꞌ
Chłodzenie 10ꞌ 0ꞌ
Czas do polerowania 3 godziny 10 minut
     
Czas całkowity bez polerowania 85ꞌ,55ꞌꞌ 20ꞌ,25ꞌꞌ

 



etapy pracy - korzyści z zastosowania
film z montażu urządzenia
impb
opinia o innowacyjności